Συμβουλές διατροφής προς καρδιοπαθείς για το Πάσχα

//Συμβουλές διατροφής προς καρδιοπαθείς για το Πάσχα

Συμβουλές διατροφής προς καρδιοπαθείς για το Πάσχα

Κατά 30% αυξάνονται οι εισαγωγές στα νοσοκομεία την περίοδο του Πάσχα και πιο συγκεκριμένα την Κυριακή του Πάσχα, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά. Στην πλειονότητά τους οι εισαγωγές αυτές είναι από άτομα που παρουσιάζουν καρδιακά και γαστρεντερολογικά προβλήματα. O ΚαρδιοΘωρακοχειρουργός Δρ Κοσμάς Τσακρίδης, δίνει τις απαραίτητες συμβουλές διατροφής προς καρδιοπαθείς για το Πάσχα.

Είναι γεγονός πως στην χώρα μας συνηθίζουμε να υπερβάλουμε διατροφικά στις μεγάλες γιορτές και το Πάσχα είναι η κατεξοχήν εορτή διατροφικής υπερβολής, κυρίως σε ό,τι αφορά την κατανάλωση της ποσότητας κρέατος.

Προσοχή στην καρδιά

Η απότομη μετάβαση από τη νηστίσιμη διατροφή σε μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά και χοληστερίνη μπορεί να προκαλέσει σοκ στον οργανισμό με δυσάρεστες συνέπειες.

Τα πασχαλινά τραπέζια απειλούν την καρδιά μας γι΄ αυτό χρειάζεται προσοχή, καθώς μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε έμφραγμα! Βασικός λόγος είναι η υπερκατανάλωση λιπαρών, αλατιού και αλκοόλ, αλλά και ζάχαρης από τα γλυκά και το τσουρέκι, η οποία έχει επιβαρυντικές επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς, ειδικά όταν ακολουθεί τη νηστεία.

Μία από τις πιο πιθανές συνέπειες του πασχαλινού μενού στην υγεία μας είναι η επιβάρυνση της καρδιακής λειτουργίας, καθώς οι μεγάλες ποσότητες φαγητού απαιτούν μεγαλύτερη ποσότητα αίματος για την πέψη, με συνέπεια να «ζορίζεται» η καρδιά.

Τι πρέπει να προσέξετε

Ποιες είναι όμως οι πιο σημαντικές συμβουλές διατροφής προς καρδιοπαθείς για το Πάσχα;

Μαγειρίτσα, συκώτια και εντόσθια: Τρεις τροφές πολύ πλούσιες σε χοληστερόλη και λίπος οι οποίες πρέπει να αποφεύγονται από όσους έχουν πρόβλημα υπερλιπιδαιμίας και ουρικού οξέος.

Παραδοσιακός Οβελίας: Και τα δύο είδη (αρνί ή κατσίκι) έχουν υψηλά ποσοστά λίπους, αλλά και βιταμίνες (κυρίως Β), σίδηρο και φωσφόρο. Για τον λόγο αυτόν λοιπόν πρέπει να προσέξουμε την ποσότητα που θα καταναλώσουμε.

Επειδή είναι νεαρά ζώα (κυρίως το κατσίκι) έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε πουρίνες, από τις οποίες παράγεται ποσοστό του ουρικού οξέος, το οποίο προκαλεί την «ουρική αρθρίτιδα». Έτσι λοιπόν πρέπει να καταναλώνονται σε πολύ μικρές ποσότητες ή να αποφεύγονται από άτομα με υπερουριχαιμία.

Η υπερουριχαιμία είναι η κατάσταση όπου εμφανίζονται αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος. Τις περισσότερες φορές συνυπάρχει με άλλα νοσήματα όπως μεταβολικό σύνδρομο, υπέρταση, καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτη ή παχυσαρκία και αποτελεί σοβαρό παράγοντα καρδιομεταβολικού κινδύνου.

Συνεπώς, όποιος έχει υπερλιπιδαιμία ή υπερουριχαιμία, καλό είναι να περιοριστεί αυστηρά σε ένα μέτριο κομμάτι κρέας χωρίς ορατό λίπος και πέτσα.

Το αλκοόλ: Το αλκοόλ ως γνωστόν επιβαρύνει τα τριγλυκερίδια, το ουρικό οξύ και την αρτηριακή πίεση όταν υπερβούμε τις συνιστώμενες ποσότητες. Περιοριστείτε σε ένα ποτήρι κρασί ή δύο ποτήρια μπύρας.

Το βραδινό γεύμα: Σίγουρα όλα τα φαγητά που έχουν περισσέψει από το μεσημεριανό πασχαλινό τραπέζι αποτελούν πειρασμό για το βραδινό σας γεύμα. Καλό είναι όμως να προσπαθήσετε να μειώσετε το θερμιδικό περιεχόμενο του βραδινού γεύματος, με μια σαλάτα εποχής και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης, για να ξεκουράσετε το στομάχι, έτσι ώστε να διευκολύνετε τη διαδικασία της πέψης και συνεπώς τη λειτουργία της καρδιάς.

 

2019-04-24T13:48:28+00:00 24 Απριλίου 2019|